Bett osv

Tänkte berätta vad jag rider med gör bett och varför jag gör de :)

På casse rider jag med ett tredelat bett med parerstänger eller va det heter. Och de rider jag med för hans vanliga tredelade bett åkte igenom munnen på han. Så vi testade de här och han lyssnar bättre på de och de glider inte igenom :)

På cricket så rider jag med ett rakt gummibett. Vi har testat alla möjliga bett på tex tredelat, hackamore, pelhambett (gummi) och de hade jag när jag var hos Malin (Baryard) och de funkade bra där! Mycket lugnare :) men sen började han bara stanna hemma och på tävling. Han vågade inte hoppa.. Så vi betsla ner han och testade ett gummibett och de funkade super!:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0